SEA Trends 2015

5 januari 2015 | SEA

Naast allerlei kleinere updates zijn er wat grotere veranderingen gaande in de Nederlandse markt voor 2015.

1. Google Places wordt een Adwords product
Het aandeel paid search in de top 10 zoekresultaten is enorm gegroeid. Google products is omgezet naar Google shopping en hiermee dus een betaalde dienst geworden. Bezoekers krijgen steeds meer te maken met paid search, zonder dat ze het merken. De verwachting is dat de ‘Google Mijn Bedrijf’ resultaten in Google maps alleen bij betaling getoond gaan worden.

2. Review extensions
Tegenwoordig kun je ook in Nederland gebruik maken van review extensions in je AdWords advertentie. Eerder waren deze alleen voor Amerikaanse en Engelse AdWords campagnes beschikbaar, maar inmiddels geldt dit ook voor Nederlandse campagnes.

3. Van Remarketing search naar display
Bezoekers van Google die wel een advertentie in search zien, maar hiet niet op klikken, worden wel toegevoegd aan de remarketing list. Momenteel is dit nog een beta versie in de Verenigde Staten maar in 2015 zal dit ook naar Nederland gaan: remarketing search naar display. In je display campagnes kun je deze search list gebruiken. Wat eerder al bestond is dat mensen die wel je site bezoeken maar niet een bepaalde actie doen, worden gegroepeerd in een remarketinglijst. Nu laat je deze groep mensen je search campagne tekstadvertenties zien. Dit wordt RLSA ‘remarketing lists for search ads‘ genoemd.

4. Website call conversions
Helaas geldt dit in 2015 nog niet voor Nederland, maar website call conversions worden steeds belangrijker. Ongeveer 70 procent van een mobiele Adwords bezoeker heeft de intentie om te bellen.

Samenwerken?

We zouden graag met u kennismaken, om te zien wat we voor u kunnen betekenen.