AdWords bij een nieuw product

10 september 2018 | SEA

Wanneer je wilt adverteren in Google moet je zoekwoorden toevoegen. Bij een nieuw product kan dit nogal een struikelblok zijn. Welke woorden moet je toevoegen als het bestaan van je product nog niet bekend is bij het publiek?

Zoekwoorden

Bij het toevoegen van zoekwoorden is het zaak om te filteren. Bedenk dus eerst op welke zoekwoorden je echt gevonden wil worden. Blijkt dat je hiermee op een laag zoekvolume uitkomt, dan kun je het zoekwoord het beste breed inzetten. Denk aan synoniemen, spelfouten en variaties. Hiermee vind je steeds meer zoekwoorden die bij jouw product passen. Wanneer je regelmatig analyseert, zul je steeds specifieker adverteren.

Geografisch targetten

Als lokaal bedrijf denk je er al snel aan om achter je zoekwoorden de plaatsnaam toe te voegen. Dit is niet zo gek gedacht, gezien je voornamelijk lokaal wil worden gezocht. Toch kan dit ertoe leiden dat je lage zoekvolumes krijgt. Beter is om geografisch te targetten. Dit houdt in dat je gebruik maakt van de instelling in plaats van het toevoegen van de plaatsnaam. Zo kun je instellen dat je advertentie alleen wordt weergegeven in jouw werkgebied. Hiermee krijg je relevanter verkeer met hogere zoekvolume.

Concurrentie

Misschien denk je (vrijwel) geen concurrenten te hebben met een nieuw product. Toch zijn ze er. Bedenk voor wel probleem of behoefte jouw product is ontstaan. Welke andere bedrijven bieden hier een oplossing voor? Door je concurrenten te analyseren kun je op relevante zoekwoorden komen. Hier kun je een paar handige tools voor gebruiken, zoals Ahrefs of Semrush.

Samenwerken?

We zouden graag met u kennismaken, om te zien wat we voor u kunnen betekenen.