Het nieuwe winkelen
13 november 2017 | Online marketing
Veel winkeliers zijn zoekende naar de juiste balans tussen offline en online. We hebben grote winkelketens zien verdwijnen en winkelstraten hebben veel leegstand. Sommige winkeliers zijn helemaal uit het straatbeeld verdwenen en alleen nog online te vinden. Andere winkeliers hebben hun assortiment flink ingekrompen.
Influencers
Het is lastig om te weten wat nu de juiste strategie is. Het is namelijk niet alleen de vraag wat de verhouding is van online en offline, maar het vraagt om een breder perspectief.
Immers, wanneer je online actief bent zul je ook binding moeten hebben met de consument. Dit doe je niet meer alleen met een website en af en toe wat posten op social media.
Zo is het belang van influencers de afgelopen jaren enorm gestegen. De doelgroep zal zich associëren met de inluencers, zoals vloggers, en uiteindelijk met jouw merk.
Balans
Nu er een verschuiving is van fysiek naar online shoppen, missen consumenten een stukje beleving. Sommige bedrijven hebben hiervoor experience centres ingezet of combineren hun fysieke winkel met een activiteit. Hiermee krijgen bezoekers een beleving en menselijk contact binnen jouw onderneming. Het gaat om de totale ervaring waarin de bezoeker zich gewaardeerd voelt. Uiteindelijk gaat het dus om de juiste balans.