Europese groei online aankopen

26 juni 2017 | Online marketing

In een eerder nieuwsbericht hadden we het al over de groei van online bestedingen Nederland. Uit een rapport van Ecommerce Europe blijkt dat dit ook voor Europa geldt. De omzet van Europese webwinkels is immers gestegen naar 530 miljard euro.

Dit is een groei van 15% en naar verwachting zal deze trend doorzetten naar een omzet van 602 miljard euro in 2017. Het Verenigd Koninkrijk heeft hier het grootste aandeel in, maar ook Denemarken en Duitsland doen het goed. Ook lijkt de drempel voor internationale bestellingen in Europa langzaam te verdwijnen. Het vertrouwen is in twee jaar met een vijfde deel gegroeid naar bijna 60 procent. Luxemburg, Rusland en Zwitserland lopen hierin voorop om iets te kopen.Toch zijn veel winkeliers terughoudend om over de grens te verkopen omdat ze bang zijn voor fraude en wanbetalers. Jammer, want hiermee wordt wel omzet misgelopen. Ook angst of onwetendheid voor BTW bepalingen en andere regels zorgt ervoor dat ze niet de stap zetten. Slechts 4 van de tien internet ondernemers zegt volgend jaar over de grens aan te bieden.

Belangrijke punten om als webshop aan te denken zijn leversnelheid en het vermijden van technische problemen. Dit zijn de grootste factoren van ergernis bij online shoppers.

Samenwerken?

We zouden graag met u kennismaken, om te zien wat we voor u kunnen betekenen.